Zapraszamy do dyskusji
CZĘŚĆ DROGOWA :
Projektowanie odcinków dróg /
Projektowanie infrastruktury dla pieszych i rowerów /
Projektowanie skrzyżowań i węzłów /
Nawierzchnie i utrzymanie dróg
WRD-41-1 - Wytyczne projektowania infrastruktury dla pieszych. Część 1: Planowanie tras dla pieszych
|
14.10.2020, 19:58:45
Mam pytanie odnośnie definicji. Czym się różni obszar zabudowany od terenu zabudowy? Na rys. 6.1.1. jest różnica pomiędzy obszarem zabudowanym, a terenem zabudowy. Wiem, że obszar zabudowany zaczyna się znakiem D-42, a kończy D-43.
15.10.2020, 09:21:17
(14.10.2020, 19:58:45)Muffelig napisał(a): Mam pytanie odnośnie definicji. Czym się różni obszar zabudowany od terenu zabudowy? Na rys. 6.1.1. jest różnica pomiędzy obszarem zabudowanym, a terenem zabudowy. Wiem, że obszar zabudowany zaczyna się znakiem D-42, a kończy D-43. Dziękujemy za pytanie. Przekazujemy je do Ministerstwa Infrastruktury
29.10.2020, 14:51:26
1. Niezrozumiałe jest wprowadzanie nowych pojęć takich jak pas ruchu dla pieszych (wszystkie inne pasy ruchu w ustawodawstwie to pasy ruchu dla pojazdów) oraz ścieżka dla pieszych. Nie widzę potrzeby rozróżniania chodników o niższych parametrów od innych chodników.
2. Niezrozumiałe jest dla mnie pojęcie priorytetu dla pieszych w kontekście Rys. 6.1.1 Prędkość dopuszczalna pojazdów i poziom priorytetu dla pieszych. Priorytet dla pieszych rozumiem, jako preferencja bezpieczeństwa i wygody pieszych nad przepustowością i płynnością ruchu. W związku z tym już w terenie zabudowanym pieszy powinien mieć pewien poziom priorytetu. Przy strefie 30k/h wykres jest niemal płaski co pozwala na prawie brak priorytetu, tymczasem powinien on być co najmniej średni.
30.12.2020, 22:02:45
W wytycznych należy ująć konieczność zachowania niwelety chodnika, szczególnie w poziomie na zjazdach z posesji. Obecnie chodnik jest obniżany i dostosowywany do wyjazdów z bramy (max 1-2 przejazdy dziennie) a nie do wygody pieszych (wielokrotnie więcej użytkowników dziennie). Obniżenie dla pojazdów powinno być tylko na skraj chodnika, większą część powierzchni pozostawiając na równej wysokości.
Przykład obecnego polskiego zastosowania: https://goo.gl/maps/6kBzeUv5xBBThsc69 Przykład proponowanego zastosowania (Litwa): https://goo.gl/maps/AQ7Uiu12xWGtQJSW9
30.12.2020, 22:16:14
uwaga ogólna - należy uwzględnić planowane zastąpienie Studium uwarunkowań przez Plan ogólny, a przy okazji tych zmian zastrzec w Planie nie tylko "zalecenie" uwzględniania Wytycznych przy sporządzaniu tego rodzaju dokumentów, ale obowiązek.
30.12.2020, 22:36:53
Proponuję jeszcze uwypuklić zalecenie stosowania jednolitej nawierzchni chodnika prowadzącego przez wyjazd z posesji. Obecnie często jest stosowane niestety wyodrębnianie powierzchni wyjazdu innym rodzajem nawierzchni czy wręcz kolorem, "przecinając" ciągłość chodnika (pojazd wyjeżdża kilka razy dziennie, a piesi przechodzą wielokrotnie). A to pojazd wyjeżdżający z posesji ma obowiązek ustąpić pieszym idącym wzdłuż chodnika, na którym powinna być zachowana ciągłość rodzaju i koloru nawierzchni, podkreślająca ich pierwszeństwo.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|