WRD-22-2 - Wytyczne projektowania odcinków dróg zamiejskich. Część 2. Kształtowanie geometryczne
#1
Zapraszamy do dyskusji
Odpowiedz
#2
Dzień dobry,
chciałbym zgłosić uwagę do WRD-22-2 do rozdziału 4.2., niestety obecnie brakuje wątku do komentowania WRD-22-2 więc piszę tutaj.  W Dz. U. 43 istnieje wymóg, że w miejscach, w których następuje zmiana pochylenia poprzecznego jezdni, pochylenie podłużne osi i krawędzi jezdni muszą być większe od dodatkowego pochylenia podłużnego, nie mniej niż o 0,2% ( § 17.3.1)). Według mnie zapis ten powinien być również uwzględniony w WR-D-22-2, gdyż brak zachowania minimalnego pochylenia krawędzi jezdni może powodować powstawanie na jezdni powierzchni bezodpływowych.
Odpowiedz
#3
(08.10.2020, 16:15:40)Rafal napisał(a): Dzień dobry,
chciałbym zgłosić uwagę do WRD-22-2 do rozdziału 4.2., niestety obecnie brakuje wątku do komentowania WRD-22-2 więc piszę tutaj.  W Dz. U. 43 istnieje wymóg, że w miejscach, w których następuje zmiana pochylenia poprzecznego jezdni, pochylenie podłużne osi i krawędzi jezdni muszą być większe od dodatkowego pochylenia podłużnego, nie mniej niż o 0,2% ( § 17.3.1)). Według mnie zapis ten powinien być również uwzględniony w WR-D-22-2, gdyż brak zachowania minimalnego pochylenia krawędzi jezdni może powodować powstawanie na jezdni powierzchni bezodpływowych.

Dziękujemy bardzo za propozycję, którą przekażemy do Ministerstwa Infrastruktury.
Odpowiedz
#4
Uwaga do rozdziału 6.1. Zjazdy indywidualne i publiczne
Zjazdy wymagania...
-mieć obustronne pobocza jak dla drogi klasy D,
a jeżeli zjazd jest obramowany chodnikiem?
co prawda  WRD-22-2 to wytyczne projektowania odcinków dróg zamiejskich
ale problematyczne zjazdy mam głównie w terenach zabudowanych na odcinkach dróg o charakterze ulic

- w przekazanych do opiniowanie materiałach nie mamy żadnego odniesienia do takich zjazdów Sad
Odpowiedz